Simfonični orkester / Repertoar / Božično-novoletni koncert

Božično-novoletni koncert

Simfonični orkester SNG Maribor
Zbor Opere SNG Maribor
Sabina Cvilak
, sopran (SNG Maribor, 20. 12. 2024)
Nuška Drašček, mezzo soporan (Cankarjev dom, 27. 12. 2024)
Edgardo Rocha
, tenor
Dirigent Simon Krečič

V koprodukciji s Cankarjevim domom Ljubljana

Biografija solista:

Edgardo Rocha velja danes za enega vodilnih interpretov belkantističnega repertoarja, ki ga glasbeni kritiki cenijo zaradi toplega tona, živahnih koloratur in briljantnih visokih tonov. Po evropskem debiju v naslovni vlogi Donizettijeve opere Gianni di Parigi na Festivalu della Valle d’Itria di Martina Franca pogosto nastopa v najpomembnejših opernih hišah in festivalih po svetu, med drugim v Züriški operi, Velikem gledališču v Ženevi, Bavarski državni operi v Münchnu, Državni operi na Dunaju in na Salzburškem festivalu.

Tenorist Edgardo Rocha se je rodil v mestu Rivera na severu Urugvaja, pouk klavirja, zborovskega in orkestrskega dirigiranja pa je obiskoval na Glasbeni univerzi v Montevideu, kjer je študiral petje pri Albi Tonelli, Beatriz Pazos in Raquel Pierotti. Po preselitvi v Italijo leta 2008 je nadaljeval študij petja pri tenoristu Salvatoreju Fisichelli in rossinijevskem tenoristu Rockwellu Blaku. Je zmagovalec več mednarodnih pevskih tekmovanj, vključno z 51. edicijo Tekmovanja mladih urugvajskih glasbenikov (Concurso de Juventudes musicales del Uruguay) ter s tekomovanjema »Giulio Neri« v Sieni in »Primo Palcoscenico« v Ceseni.

V sezoni 2022/2023 je debitiral v vlogi Roberta Dudleyja iz opere Maria Stuarda v Velikem gledališču v Ženevi, kjer je prav tako nastopil kot Riccardo Percy (Anna Bolena) in kot Lyonel v Halévyjevi operi L’éclair (Blisk). V Züriški operi se je predstavil kot Gérald v operi Lakmé in v naslovni vlogi Rossinijeve opere Le comte Ory (Grof Ory). Prav tako se je vrnil v Kraljevo gledališče v Madrid, kjer je upodobil vlogo Dona Narcisa (Turek v Italiji), v Bavarski državni operi pa vlogo Dona Ramira (Pepelka), kot Elvino (La sonnambula) pa je nastopil v Operi iz Nice in v Nemški operi na Renu. Velik uspeh je požel z interpretacijo vloge Grofa Almavive (Seviljski brivec) na Salzburškem festivalu.

V sezoni 2023/2024 je debitiral v različnih vlogah v več mednarodno priznanih opernih hišah, med drugim kot Grof Almaviva (Seviljski brivec) v Operi Los Angeles, kot Rinuccio (Gianni Schicchi) v Operi Monte Carlo in v naslovni vlogi opere La clemenza di Tito na Mozartovem tednu v Salzburgu, ki sta jo režirala Rolando Villazón in Bettina Geyer. V Züriško opero se je vrnil z izvedbo vloge Lindora (Italijanka v Alžiru), sezono pa je zaključil z izvedbo Donizettijeve »tudorske trilogije« v Velikem gledališču v Ženevi, kjer je debitiral v naslovni vlogi nove produkcije opere Roberto Devereux ter ponovno nastopil v vlogah Riccarda Percyja (Anna Bolena) in Roberta Dudleyja (Maria Stuarda).

Med najbolj prepoznavne vloge v Rochevi karieri nedvomno sodi vloga Dona Ramira (Pepelka), ki jo je izvedel v mnogih priznanih opernih hišah, vključno z Velikim gledališčem v Ženevi, Državno opero na Dunaju, Opero v Seattlu, Opero Monte Carlo in hamburško Elbphilharmonie. Leta 2017 se je Rocha skupaj z mezzosopranistko Cecilio Bartoli pridružil veliki turneji Pepelke, s katero so obeležili 200. obletnico praizvedbe te Rossinijeve mojstrovine.

Še en pomemben mejnik v Rochevem repertoarju predstavlja vloga Grofa Almavive v Seviljskem brivcu, ki jo je prav tako izvedel v mnogih produkcijah, med drugim v Državni operi na Dunaju, Palači umetnosti Kraljice Sofije, madridskem Kraljevem gledališču, Bavarski državni operi, v dresdenski Semperoperi, Pariški operi, Züriški operi, v Teatru San Carlo v Neaplju in na Salzburškem festivalu.

Rocha je nedavno nastopil kot Lindoro (Italijanka v Alžiru) v Državni operi na Dunaju, Gran Teatru del Liceo v Barceloni in na Salzburškem festivalu. Z vlogo Dona Narcisoa (Turek v Italiji) je navdušil občinstvu v Kraljevem gledališču v Torinu, Züriški operi in milanski Scali. Kot Belfiore (Potovanje v Reims) se je predstavil publiki Züriške opere, dresdenske Semperopere in moskovskega Bolšoja, kot Uberto oziroma Giacomo V. iz Puccinijeve opere La donna del lago (Gospa z jezera) pa na Salzburškem binkoštnem festivalu (Salzburger Pfingstfestpiele) in v Operi Marseille.

Rocha se je v svoji dosedanji karieri izkazal kot eden najpomembnejših interpretov Donizettijevih tenorskih vlog. Tako je med drugim upodobil vloge Ernesta (Don Pasquale) v Teatru del Maggio Musicale Fiorentino, v rimski Operi in v Filharmoničnem gledališču Verona. V naslovni vlogi opere Gianni di Parigi je nastopil na Wexfordskem opernem festivalu, kot Riccardo Percy (Anna Bolena) v izvirni verziji iz leta 1830 pa v Operi Lausanne.

Med preostalimi vrhunci Rocheve kariere so še vloge, kot so Ferrando (Così fan tutte), ki jo je izvedel v Teatru San Carlo v Neaplju in v Kraljevem gledališču v Torinu, Nadir (Lovci biserov, Opera Nancy), Arturo (Puritanci, Opera Stuttgart) in Léopold iz Halévyjeve opere Judinja, v kateri je pred občinstvom Bavarske državne opere zablestel skupaj z Robertom Alagno.

V sezoni 2024/2025 bo z vlogo Florestana debitiral v uprizoritvi redko izvajane operne mojstrovine Leonora Ferdinanda Paërja v produkciji Chicaškega opernega gledališča (Chicago Opera Theater). Ob debiju v Washingtonski koncertni operi bo Rocha pod glasbenim vodstvom Antonyja Walkerja izvedel naslovno vlogo Mozartove opere serie La clemenza di Tito. V Državno opero na Dunaju se vrača z dolgo pričakovanim debijem v vlogi Dona Ottavia (Don Giovanni) v režiji Barrieja Koskyja. Z isto vlogo se vrača tudi v Opero Monte Carlo, kjer bo nastopil v polkoncertni izvedbi opere, ki je uvrščena na program festivala Mozart à Monaco. Na Dunaju se bo ponovno predstavil v vlogi Grofa Almavive (Seviljski brivec) in kot Ferrando v produkciji Così fan tutte v režiji Barrieja Koskyja, kot Ernesto pa bo nastopil v obnovitvi produkcije Donizettijeve opere Don Pasquale v režiji Irine Brook.

Kot redni gost koncertnih odrov bo Rocha pred občinstvom Dunajske koncertne hiše (Wiener Konzerthaus) izvedel tenorski part iz Rossinijevega Stabat Mater, ob njem pa bosta pod dirigentskim vodstvom Oscarja Jockela zazvenela še Simfonični orkester Avstrijskega radia in televizije in zbor Dunajske pevske akademije (Wiener Singakademie).

 

Pet, 20. 12. 2024 19.30 Dvorana Ondine Otta Klasinc
Pet, 27. 12. 2024 19.30 Cankarjev dom Ljubljana

Vabimo vas na ogled