Matevž Biber


Matevž Biber se je rodil leta 1981 v Ljubljani. Zaradi diplomatske službe staršev je štiri leta svojega otroštva preživel v Parizu, nato je v Ljubljani končal gimnazijo ter se vpisal na Akademijo za gledališče, radio, film in televizijo, kjer je študiral pod mentorskim vodstvom Jožice Avbelj in Dušana Mlakarja. Študij je zaključil z diplomsko uprizoritvijo Samotni zahod irskega dramatika Martina McDonagha v režiji Andreja Jusa. Svojo profesionalno pot je začel z vlogo Martina Krpana v plesnogledališkem projektu Martin Krpan v režiji Dušana Teropšiča ter v produkciji Cankarjevega doma in neodvisnega kulturnega zavoda KUD Nor, nato je v Mestnem gledališču ljubljanskem nastopil kot Razkolnikov pri projektu Dvojno zlo v koreografiji Uršule Teržan, v novomeškem gledališču pa je nastopil v vlogi Petra v glasbeni pravljici Peter in volk v režiji Nane Milčinski in Matjaža Bergerja; z režiserjem Sebastijanom Horvatom je sodeloval pri projektu Predtem/potem v produkciji E.P.I. centra Ljubljana. Sodeloval je v projektih Macbeth (koprodukcija Flota in Festival Ljubljana), Cesarjeva nova oblačila (produkcija GOML), Draga Elena Sergejevna (Koprodukcija Škuc teater Ljubljana, Glej Ljubljana in Art radionica Lazareti), Skok v skodelico čaja (koprodukcija Bunker, Les Ballets du Grand Maghrebs, KVS, Ultima vez, Dance Web-Europe), Maske in Dvojno zlo (koprodukcija MGL in Celinka – društvo za sodobni ples), v produkciji Muzeum Ljubljana je nastopal v Rodin 1, Continental Breakfast, Molière. Sodeluje v PreGlejevih bralnih uprizoritvah, vodi srednješolske gledališke projekte na I. in II. gimnaziji v Mariboru, na Srednji oblikovni šoli v Ljubljani, v Gimnazijskem centru Slovenj Gradec … Aktivno podpira improvizacijsko gledališče (ŠILA – Šolska Improliga, Improliga), po zanimanju pa zase pravi da je strasten capoeirist (Senzala Ljubljana).

Leta 2007 je postal član mariborske Drame. Med številnimi prepričljivimi odrskimi interpretacijami gre zagotovo izpostaviti izjemne vloge, ki jih je ustvaril pod okriljem mariborskega gledališča. Bil je Dan v uprizoritvi Od blizu, Tyltyl v Modri ptici, Michael v Ženski, ki sem ji bral, Gospod Biber v predstavi Večno mladi, Nik v Čarovnici iz Zgornje Davče; sodeloval je v dveh uspešnih projektih Jerneja Lorencija Veter v vejah borov in Zborovanje ptic ter v Drakuli – mednarodni koprodukciji Drame SNG Maribor z Zagrebačkim kazalištem mladih in s Fondazione Teatro Due iz Parme – in igral naslovni vlogi v uprizoritvah za mlajše občinstvo Guliver in Vilinček.

Nastopal je v epizodnih vlogah v serijah Ena žlahtna štorija in Mame, v celovečernem filmu Mihe Knifica Vztrajanje je igral Duhovnika, kot mentor je pod okriljem gledališča Glej v sodelovanju z JSKD sodeloval pri projektih Glej, Študent teater! ter G2G, kot somentor je delal z Mary Ellen Ramasimanana Virtič iz II. gimnazije Maribor, kjer je režiral predstave v okviru francoskega gledališkega krožka, na povabilo Valentine Turcu je sodeloval z baletom SNG Maribor v predstavi Nevarna razmerja na Dubrovniških poletnih igrah in Ljubljana Festivalu, pod okriljem gledališča Glej pa je nastopal v uprizoritvah Misterio Bufo Vladimirja Majakovskega in Janezov pasijon Marka Bratuša, obe v Bratuševi režiji.

Nagrade

  • Borštnikova nagrada umetniškemu kolektivu uprizoritve Ljudožerci v produkciji Drame SNG Maribor, 52. Festival Borštnikovo srečanje, 2017
  • Posebno priznanje celotni zasedbi uprizoritve Večno mladi – 40. festival Dnevi satire Fadila Hadžića, Satiričko kazalište Kerempuh, Zagreb, 2016

Nastopa v