Drama
Maša Pelko
Maša Pelko, rojena v Ljubljani, je po opravljeni Poljanski gimnaziji vpisala študij Primerjalne književnosti in literarne teorije ter Filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani.
Po zaključeni Filozofski fakulteti se je s študijskim letom 2015/2016 vpisala v prvi letnik dodiplomskega študija gledališke in radijske režije na Akademijo za gledališke, radio, film in televizijo (AGRFT UL) pod mentorstvom izr. prof. mag. Sebastijana Horvata in izr. prof. Nataše Barbare Gračner.
V času študija je opravljala režijske asistence (Bertold Brecht: Dobri človek iz Sečuana, 2015, MGL; Roland Schimmelpfennig: Zimski sončev obrat, MGL; Anton Tomaž Linhart: Matiček se ženi, SNG Drama Ljubljana; William Shakespeare: Macbeth, SNG Nova Gorica, 2018; Rainer Werner Fassbinder: Ali: Strah ti poje dušo, SNG Drama Ljubljana, 2019), leta 2018 pa je za svojo izvirno dramo Kraljevi otroci prejela Grumovo nagrado za najboljšega mladega dramatika.
Aprila 2019 se je udeležila mednarodnega festivala radijske drame v Canterburyju (UK International Radio Drama Festival), kjer ji je za režijo drame Žrtve radia bum bum (adaptacija besedila Dušana Jovanovića: Žrtve mode bum bum, v koprodukciji UL AGRFT IN RTV SLO) strokovna žirija podelila drugo mesto v sekciji dolgometražnih radijskih del.
Konec maja 2019 je na oder Gledališča Glej postavila diplomsko predstavo Olympia Stadion, trilogija (2017), krstno uprizoritev dramskega besedila mladega hrvaškega dramatika Dina Pešuta, ter istega leta diplomirala z diplomsko nalogo Upanje, obup in upor pod mentorstvom izr. prof. mag. Sebastijana Horvata.
V času študija je prejela tri nagrade Zlatolaska za najboljšo gledališko režijo in tri za najboljšo gledališko produkcijo v celoti (Dušan Jovanović: Tumor v glavi, 2017; William Shakespeare: Zimska pravljica, 2018; Dino Pešut: Olympia Stadion, 2019).
Po zaključenem študiju je režirala v Anton Podbevšek teatru v Novem mestu (Turobni dnevi, čudoviti časi, avtorski projekt po motivih J. D. Salingerja, 2019), Gledališču Glej (Not Dead Enough / Vestern, avtorski projekt, 2020), Prešernovem gledališču Kranj (Simona Semenič: lepe vide lepo gorijo, 2021) in sodelovala z Zavodom Delak (Tri Moskve, magistrska naloga, 2021).
Trenutno zaključuje magistrski študij pod mentorstvom red. prof. mag. Tomija Janežiča in izr. prof. mag. Janeza Janše ter vzgaja sina.
Režirala je v Drami SNG Maribor (Eugene O’Neill: Elektri pristoji črnina, 2022), SLG Celje (Lev Nikolajevič Tolstoj: Oblast teme, 2023), SNG Nova Gorica (Shelagh Stephens: Pet vrst tišine, 2023) in SNG Drama Ljubljana (Roland Schimmelfennig: Dan, ko jaz ni bil več jaz, 2023).