Jure Novak


Jure Novak je gledališki režiser, performer, gledališki mentor, tekstopisec, kolumnist, prevajalec, producent, urednik, med letoma 2007 in 2010 je bil umetniški vodja gledališča Glej (nato znova leta 2016), od 2009 vodi lastni zasebni zavod Poza, leta 2021 pa je postal direktor Prešernovega gledališča Kranj. Najprej je študiral filozofijo in sociologijo kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, nato pa se je vpisal na študij gledališke in radijske režije na AGRFT, ki ga je pod vodstvom Dušana Jovanovića in Janeza Hočevarja zaključil leta 2006 s postavitvijo Kislega mačka Caryl Churchill.

Režiral in izvedel je vrsto zelo raznovrstnih gledaliških uprizoritev in avtorskih projektov, med katerimi velja omeniti performativno trilogijo, kjer je z igralko Katarino Stegnar in dramaturginjo Urško Brodar raziskoval problematiko gledališkega uprizarjanja oz. se spraševal, kaj je fikcij, kaj resničnost in kje so njune meje. Prvi del, ki se sooča z depresijo, nosi naslov Jure Novak: Zato sem srečen (Glej, 2011), v drugem delu Katarina po naročilu (Glej, 2015) je v ospredju agresija, v zadnjem delu, imenovanem Orgija (Glej in HNK Ivana pl. Zajca iz Reke, 2017), pa avtorji ustvarjajo različne pozicije gledalca kot sodelujočega v uprizoritvi pri tem, ko avtorji tudi tematsko načrtno brišejo meje med javnim in zasebnim.

V Gleju je leta 2016 postavil road-muzikal Bolj čudno od raja, v SLG Celje je 2015 režiral lastno adaptacijo pravljice Svetlane Makarovič Pekarna Mišmaš, v SMG je leta 2014 pripravil avtorski projekt Sokrat, Slavoj in sofisti, 2013 je v SLG Celje režiral Bartlettove Krče, 2012 je v SMG režiral Ministrico, agitprop predavanje performans, ki je odprl 6. festival Prelet …

Bartlettova Snežinka, ki jo je sam tudi prevedel, je njegov prvi projekt pod okriljem Drame SNG Maribor.