Drama
Mateja Kokol
Mateja Kokol, rojena 1990 v Mariboru, sodi v najmlajšo generacijo gledaliških režiserk. Dodiplomski študij je pod mentorskim vodstvom Jožice Avbelj in Jerneja Lorencija zaključila leta 2014 z režijo Ionescovih Stolov, odlično predstavo, ki je gostovala na mednarodnih festivalih v Rusiji, Mehiki in na Slovaškem. Na sanktpeterburškem gledališkem festivalu ArtOkraina je prejela nagrado Art Centra Most za najbolj perspektivno mlado režiserko, na AGRFT je za režijo Stolov prejela akademijsko Prešernovo nagrado. Sodeluje z domačimi in tujimi gledališči ter vodi gledališke delavnice. Režirala je več odmevnih uprizoritev, med drugimi magistrski avtorski projekt po motivih Senekove in Evripidove Medeje z naslovom Medeja, Medeja, Medeja (koprodukcija MGL in AGRFT, 2015), 24 UR (LG Ljubljana, 2015), avtorski projekt 3600 sekund hrepenenj (Los Cosmicomicos, Zacatecas Mexica, 2015), Apokaliptična mesečina (koprodukcija gledališča Glej, LG Maribor in Pekinpaha, 2014).
Stoli so ji odprli vrata do njenih sanj. S svojim odprtim, energičnim, subtilno-sinergističnim in delovno-analitičnim načinom dela je očarala mariborsko ekipo na svojem prvem “domačem” projektu s pomenljivim naslovom Razlogi za srečo. Nesporen dokaz o razvoju njene režijske estetike je bila uprizoritev Fant, dekle in gospod. Peter Rak je v kritiki med drugim zapisal, da ima režiserka očitno izjemen čut za delo z igralci. In slednje potrjuje tudi z uprizoritvijo Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa, predstavo za mladino in odrasle, kjer je z ustvarjalno ekipo iznašla formulo za uprizarjanje kompleksne dramatizacije, nastale po svetovni knjižni uspešnici Marka Haddona.