Rebeka Lokar


Slovenska sopranistka Rebeka Lokar je rojena v Mariboru, kjer je tudi obiskovala glasbeno šolo. V nadaljevanju študija je izpolnjevala svojo pevsko tehniko pri italijanskem baritonu Mauru Augustiniju. Svojo pevsko pot je začela kot mezzosopranistka; debitirala je z vlogo Clotilde v Bellinijevi operi Norma leta 2005 v Operi SNG Maribor. Septembra 2007 je prejela štipendijo Teatra Lirico Sperimentale v Spoletu za projekt »Nuova Europa«. Kot mezzosopranistka je oblikovala vloge, kot so Berta v Seviljskem brivcu, Gospa Bentson v Lakmé, Marthe Schwertlein v Faustu, Polovsko dekle v Borodinovi operi Knez Igor, Lola (Cavalleria rusticana), Mercedes v Carmen, Tisba v Rossinijevi Pepelki, s katero je nastopila tudi na turneji po Japonski in Umbriji. Sledile so vloge, kot so denimo Amneris v Aidi, Maddalena v Rigolettu, Fenena v Nabuccu, Flora v operi La traviata in Giovanna v Rigolettu v beneški operi La Fenice leta 2010 in marca 2011. Novembra 2010 je spremenila repertoar, ki je primernejši za njen vokal, nato pa se je kot lirsko mladodramski sopran predstavila na številnih koncertih in recitalih. Junija 2012 je debitirala kot Amelia (Ples v maskah) v Teatru Regio v Torinu pod taktirko dirigenta Renata Palumba. Avgusta 2012 je debitirala v vlogi Santuzze (Cavalleria rusticana) v okviru umbrijskega poletnega festivala v Terniju. Leta 2013 je debitirala v sopranski vlogi v Verdijevem Rekviemu v Operi SNG Maribor, poleti 2013 sledi debi z vlogo Abigaille (Nabucco) na festivalu na Comskem jezeru (Italija). Leta 2014 je nastopila v naslovni vlogi iz Cherubinijeve opere Medeja v opernem gledališču v Bielefeldu (Nemčija), nato pa še v vlogi Amneris (iz Verdijeve Aide) v okviru mednarodne turneje Opere SNG Maribor na Japonskem. Maja 2015 je debitirala v vlogi Minnie v Puccinijevi operi Dekle z zahoda (La fanciulla del West) v Operi SNG Maribor, nato sledi vloga Amelie (Ples v maskah) na Open Air Festivalu v Braunschweigu (Nemčija), kmalu zatem se je predstavila kot Abigaille (Nabucco) na festivalu Taormina Opera Stars v znamenitem grškem amfiteatru v sicilijanski Taormini. Oktobra 2015 je debitirala z vlogo Helene v originalni izvedbi Verdijevih Sicilijanskih večernic pod dirigentskim vodstvom Nikše Bareze v HNK Zagreb, februarja 2016 pa v naslovni vlogi Puccinijeve opere Turandot v mariborski Operi. Z naslovno vlogo Turandot se je uspešno predstavila na uglednem Puccinijevem festivalu v Toskani (v Torreju del Lago), v Sassariju, Torinu, HNK Zagreb ter v gledališču Perez Galdos v Las Palmasu. Februarja 2017 je debitirala v zahtevni vlogi Čočo san iz Puccinijeve opere Madama Butterfly v Teatru Coccia v italijanski Novari, takoj zatem pa še v mariborski Operi z vlogo Leonore v Verdijevi operi Trubadur. Po uspešnem koncertu Verdijevega Rekviema v HNK Zagreb, kjer je pela zahtevno sopransko vlogo, se ponovno nastopila v naslovni vlogi Verdijeve Aide v Mariboru, kjer je debitirala v še eni vlogi Leonore – tokrat v Verdijevi operi Moč usode (La forza del destino). V prestižnih veronski Areni je še istega leta nastopila v vlogah Turandot, Aide in Abigaille, prav v slednji pa se je predstavila tudi mariborskemu občinstvu na začetku sezone 2018/2019 v novi produkciji Verdijeve opere Nabucco. Operno sezono 2022/2023 je začela z debijem v naslovni vlogi Ponchiellijeve opere La Gioconda, nato pa je še v isti sezoni z velikim uspehom poustvarila vlogo Elizabete Valois iz Verdijeve opere Don Carlo.

Nastopa v